fredag 10 december 2010

I ♥ Ektorp!

Go kväll i stugorna!

Ännu en Ektorp soffa från IKEA ska få flytta hem till oss i helgen! Den här gången blir det en 2-sits, sedan tidigare har vi en trea och en fåtölj. Jag tycker man sitter jätteskönt i dem och att priset är väldigt överkomligt är ju inte heller fel;)

Vi ska fira jul med nära och kära här på Kråkered i år och då passar det ju extra bra med fler sittplatser:)

(samtliga bilder lånade från IKEA)



Ha en trevlig tredje adventshelg Kära Vänner!


Sköt om er!


Kraam Jenny♥♥



29 kommentarer:

mammaxtre sa...

Jag tycker att Ektorp är fin. Ikea har en hel del fint, det kan man inte säga något annat om. Tycker jag iallafall.

Ha en fin helg!

Lauras gård sa...

Soffan är jätte fin! Så fina kuddar du har på kökssoffan! Är sugen på att köpa nya till min kökssoffa med. Vi har likadana ljusstakar i köksfönstren, men jag har röda. Jag köpte dem för över 10 år sedan och tyckte att de var så dyra, men åh vad jag tycker om dem. De var värda det priset. Ha en skön helg! Kram Stina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hei hei tupaan...
Dom är fina, sköna och prisvärda soffer..
Ikea har mycket. Jag är oxå så sugen på en Howard soffa. En vit sån men det känss inte att det är läge med dom små och fyra barn alla kompisar.
Har haft våra snart i 10-år.. Är inte det dags att byta ut?
Ha en bra kväll.
Hlein Sirpa

Norregård sa...

Hej Jenny!!
Vi har hörnsoffan med beige klädsel, den är så skön;o) Sitter i den nu....
Har fått en vit klädsel av mamma i julklapp!!!

Kram Malin

Vikkan sa...

Jaaa, den är fin den soffan. Men den passar inte in i vårt "moderna" vardagsrum. Helst skulle maken vilja ha riktiga biofotöljer men där ställer jag ner min fot och säger NOPE!

Men vi ska också köpa en ny soffa nästa år och den kommer också från IKEA. http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40139118
Det är Karlstad vi spanat in. :-)

Svar på din fråga i min blogg: Jag kommer komma in till jobbet någon dag nästa vecka. Har inte bestämt dag ännu, men jag behöver kopiera mitt nya sjukintyg och fixa med månadsrapporter osv.

Ha en härlig helg!
Kram Vikkan

HannasHörna sa...

Hej hej!

Min man jobbar på ikea så jag måste ju "älska" allt från det stora varuhuset. Vi hade ektorp tidigare men två småknoddar gjorde att vi satsade på skinn istället. Surt men ett måste. Hoppas att du har det bra!

Trevlig helg/Hanna

Malin sa...

moi på dig lilla sötnos, kommer att bli så gemytligt hos er i jul. Täck över allt det vita bara när Vera och Aggie kommer med små kladdiga ischokladfingrar.
Vi åker till GBG ngn gång nästa vecka och kollar på en bil, ska vi svänga förbi på hemvägen på en fika och inspektera finrummen? Ethan är nog gay tror jag, han var rädd för Maja-katten förra veckan och så försöker han sätta på Gobi ibland. (då skäller jag på honom)

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Jag ska oxå köpa dessa (när jag har mera cash i plånboken..) har velat ha dem i ett bra tag nu!! De är så snygga och tidlösa:)

Ha en trevlig helg sötnos <3

Kraam Izabell

Jenny sa...

De där har IKEA verkligen lyckats med, undrar hur många hem i Sverige som har en sån ;)
Ha en bra kväll, kram Jenny

Livet på Vestergård sa...

Den soffan är jättefin! Där kommer ni att sitta skönt.
Ha en skön helg! Kram Kicki

Lantligt i smultronbacken sa...

Min favorit är också Ektorparna. Jag älskar dem. Vi har två treor och en fotpall. Nästa inköp blir en fotölj. De är så klart i vitt

Kram

Rose Garden Malevik sa...

Dom e inte så Dumma...har en själv....
Hoppa allt e bra med Dig Jenny Penny :)

Missa inte


S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Imorgon
Välkommen....
HåkanBråkan

Älskade pion sa...

Visst är dom helt underbart fina,har tyvärr inga själv men skulle gärna byta ut nuvarande soffa mot dessa,men det går nog tyvärr inte gubben med på.;)Ha en härlig Lördag vännen. Kram Ulrika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skulle vi byta soffor skulle det bli såna, jättesnygga. Och till jättebra pris, där har Ikea satt en 10-poängare.
Ha en mysig helg
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Hej, vad kul! Vi har precis bestämt oss för en Ektorp vi med - har varit störtkär i dessa sedan sonen köpte - och sålde sin... Tror du det grämer mig att jag inte köpte hans?? Men som tur är så är det ju ett fullt överkomligt pris på dem... ;))
Med önskan om en fin helg hos dig!
Kram Allis

Unknown sa...

En Ektorp står högt på min önskelista, vill gärna ha den ljusgråa i lite grövre tyg. Tyvärr slutade dom med den nästan derekt den kom, vet ej varför.
Hoppas du får en skön lördag, kram Ing-Britt

Fröken Tindra sa...

Den soffan är fin! Vi valde (tyvärr?) en annan på ett annat möbelvaruhus när vi investerade i ny soffa. Klädsel är helt kass med tanke på alla katthår så vi får hålla på att täcka över den hela tiden. Och ändå frågade vi om den var tålig. Och det är den kanske. Men inte mot katthår...
Ha en skön Adventshelg!
Kram!

skifferhuset sa...

Ektorp är väldigt mysig och skön att sitta i! Ha nu en mysig dag och kväll! Kram Iréne

Signe 1 sa...

de är så fiiina dessa ektorp-soffor! vi hade ju hörnsoffan förut och man satt ju hur skönt som helst:-)

önskar dig en underbar lördag min vän!

kraaam sofia

Irene sa...

Håller med - har 3:a och fåtöljen i gräddfärgade manchesterklädseln... finns ingen annan soffa jag skulle kunna tänka mig i vår lilla stuga :-)
Trevlig lördagkväll!

Nyanser av vitt sa...

Vi har en vit-och blå randig Ektorp hörnsoffa på landet. Den är helt underbar. Hemma har vi Coffee från Mio. Dubbelt så dyr men hälften så skön...bra val Jenny
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Iltaa!
Vastaan tänään suomeks niin saadaan harjoitella :)
Vastaan pikaisesti ,olen tekemässä chokladtryffeleitä!
Kiitos kommenteista ja kiva ku valitsit :)
Nyt mun pitää jatkaa.
Nougat, vitchoklad med lingon och kardemumma tryflarna vntar på mig!
Lite farligt...man smakar hela tiden men det är ju Jul bara en gång om året!
Eller hur!
Ha en fortsätt bra helg!
Halein Sirpa

Malin sa...

Hej!

Ni kommer ju få en utomordentligt bra jul! Nytt och fint på Kråkered, det är inte fy skam ;-)

Ha det så gott!
Kramar Malin

Sunnanvind sa...

Hej Jenny!

Håller helt med om Ektorp sofforna, dom är otroligt fina och så är det bra att man kan tvätta/byta klädsel om man vill.

Ha en bra söndagkväll nu!

Kram Carina

Smultronlycka sa...

Hej på dig vännen!

Håller med dig!Snygga och prisvärda!
Vi har 2 vita ektorp fåtöljer som är så sköna!

Hörnsoffan tycker jag är snygg den å!

Hoppas du haft en mysig helg!

Kram kram i vinterkylan!

Unknown sa...

Hallå Kråkered!

Vad kul med ny soffa och visst är det skönt att ha gott om plats när man får besök. Vi har nog lite snålt med sånt men mer får nog inte plats för tillfället.

Ektorp är jättevacker men vit skulle nog inte funka här med min lilla sullunge som inte ens kan ha sina kläder en timme innan de är lortiga.

Sulla är förresten dalmål för spilla om du inte förstod. ;-)

Snart får vi säkert se en bild på den nya möbeln i det nyrenoverade rummet och det ser man ju fram emot så klart.

Själv kan jag meddela att du är skyldig till att ha inspirerat mig till Torpa julljusstake som numera huserar i fönstret i stora rummet.

Jag bad Fredrik titta vilka han tyckte var finast och han tyckte lika som jag, vi tittade båda på Torpa och en annan variant som var slut i vit och då var det ju inget att orda om.

Den känns verkligen rejäl måste jag säga och inte som något som kommer att gå sönder så fort man tittar på den. I köket har jag 2 vita Nusnäs med 4 ljus i varje, de är också klassiska och vackra men lite mindre.

Hoppas ni har haft en mysig helg och att det blir en vacker luciadag i morgon!

Kramar från Gammelbo

alegni sa...

åhh, lyllos er som har rum för ektorpar hemma hos er! för vårt lilla vardagsrum är de alltför skrymmande :/ jag får hålla till godo med att beundra dem hemma hos mina bloggvänner.
kram
ingela

StinasLoppis m.m sa...

Fina soffor ser sköna ut . Hoppas din dag vart mys med ljus Kramen //STINA

Susanne sa...

Jag drömmer om hörn soffan jag älskar den!!
Varm Lussekram från mig...Susanne