torsdag 27 oktober 2011

Auktion!

Hej på er!

Ikväll är det dags för auktion i Rävlanda igen, nu var det ett tag sedan vi var där!
Vi får se om det blir några fynd som får följa med hem, om inte annat är det mysigt att bara åka dit och titta på det som är till salu och ta en fika:)

Ni som följt mig länge vet ju att mycket av våra möbler och prylar här hemma kommer från just "'Rävlandaauktionen", här är några av mina favoriter:

Jugendskrivbordet som jag bara skulle ha och som blev mitt efter en tuff budgivning:)

Oljelampan som Peter ropade in för under 500kr..

Furuskänken som jag målade vit i somras..


Auktionens hemsida hittar ni här!

Ha det bra allihopa!

Kraam Jenny

40 kommentarer:

Fru B sa...

Lycka till ikväll!

Maria sa...

Vilken härlig kväll du kommer att få. Så får vi se om ni kommer hem med något kul. Kramar från Maria

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Kul med auktion. Hoppas att ni kommer hem med något fint fynd.
Ha ett skönt veckoslut!
Kram Lotta ♥

Vardag och flärd sa...

Du kommer säkert att hitta MASSOR, du har ju näsa för att rota upp fynden!
Ska faktiskt åka dit nån gång, vi har ju inte så väldigt långt dit så då kan vi slåss om grejorna.
Lycka till!
Kram Eva

Graadskan sa...

Ditt fina skrivbord är verkligen "to die for"! Helt underbart!

Hoppas du hittar fler fina saker idag!

Kram!

Tina sa...

Wiee, är det dags igen?! Hoppas ni fyndar...

kram

Livet på Vestergård sa...

Det var fina fynd alltihopa! Hoppas att du får en lyckad auktionskväll.
Kram Kicki

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefina saker alla tre, hoppas det blir ett lika fint fynd ikväll.
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Då får vi hoppas du hittar några fler godbitar :). Dom du har sedan tidigare var ju riktigt fina. Förstår att du inte ville ge upp vad det gäller skrivbordet.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Titta in hos Thess sa...

Å vad härligt med auktion önskar att det fanns mera sånt här runt omkring.Hoppas du hittar det du söker eller något som bara är alldeles alldeles underbart.

Kram Thess

Mys och hemtrevnad sa...

skrivbordet är bara sååå fint....kramis semlan

Susanne sa...

Du kommer säkert hem med ett fynd...du är ju så bra på det ;))
Peter med ser det ut som!
kram susanne

Vintage House sa...

Hej
Åh så roligt med auktion det var väldigt längesedan..
Hoppas du hittar något...
kram
sandra

Norregård sa...

Hoppas du hittat mycket fint:))

Kram Malin

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du hittar något fint i kväll! Skrivbordet kan få flytta hem till mig. =0)
Ha en fin fredag!
Kram!

HannasHörna sa...

Hej! Tack för fina orden. Hoppas att du hittat mycket fint! Kram

Skogslyckan sa...

Jätte kul med auktion. Förmodar att du sitter och budar för fullt nu...
Kram Pia

Marie sa...

Hoppas du hittar något fint som får följa med hem!

Kram Marie

Helena - ullvi32 sa...

Hoppas du kommer hem med något, för det är fina fynd du har gjort tidigare :)
Själv har jag fortfarande inte varit på någon auktion, men måste ju prova på det!
Kramar Helena

Anonym sa...

Det är så kul med auktioner, när jag var lite var jag alltid med min pappa... på bondauktioner.

Kram Birgitta

Lise B sa...

Jeg gleder meg til å se hva du kommer hjem med. Ellers tenker jeg for min egen del at jeg skal planlegge litt bedre, slik at jeg får med meg noen auksjoner jeg også

Postadress Torslanda sa...

Håller tummarna för fina fynd!

Unknown sa...

Va roligt med auktion och vilka fina fynd du har gjort.
Lycka till ikväll!
Kram Johanna

Caroline sa...

Hej!
Vilka vackra grejer! Älskar lampan!
kram!

Mot nya äventyr ! sa...

Hejsan !
Jättefina saker ni har köpt ! Hoppas ni hittar ngt skoj denna gången med :0) Ha en fin helg !
Kram , Helen

Fånga dagen sa...

Mysigt Jenny, att finna ett ställe där man verkligen trivs med att köpa saker. Men tänk på att du ska ha plats för dem också.
Du förresten jag har ju glömt att fråga hur gick det med bröllopet, blev det av eller ? :)
Ha en fin helg nu tjejen.
Kram Lena

alegni sa...

ni har många fina fynd från den auktionen hemma. hoppas på mer auktionslycka i helgen, för det är alltid intressant att se vad ni ropat in.
kram och trevlig helg!
ingela

Älskade pion sa...

Vilka grejer du har "hittat" på auktion...helt otroligt snygga saker.Ha en skön helg vännen.Kram Ulrika

Vit dröm sa...

Hej Jenny! Är säker på att du hittade nåt fint på auktionen!:)
Ha en fin fredag och helg!
Kramar Anna

Unknown sa...

Åh skrivbordet är verkligen to die for, helt min stil måste jag säga.

Jag håller tummarna för dig att du gör fina fynd.

Sen vill jag förstås se var du tänker sätta den fina hyllan du införskaffat och vad du tänker ha i den.

Jag har också en tallrikshylla men jag har målat min med filmjölk och fingermålning á la gammal dalastil. Har precis möblerat om i den, ev (lovar inget) så visar jag i bloggen sen när jag är klar med den delen av köket.

Jag hatar mitt kök och är inte så pigg på att visa bilder därifrån, hur jag än försöker göra mysigt så lyser det gamla fula golvet igenom som inte passar för fem öre till varken min inredning eller tapeterna.

Oj det blev långt det här, hoppas det inte blir som sist när jag skulle kommentera, allt bara försvann och jag blev arg och vägrade skriva om. ;-)

Drammen har varit mysigt men mulet och regnigt och i dag bär det av hemmåt via alla tunnlar till att börja med.

Lycka till med auktionen och ha nu en mysig helg!

Kraaaaam från Norgeturisten!

Carin sa...

Ni har verkligen "näsa" för att hitta finfina grejor! :D Har liksom aldrig kommit mig för att åka på den typen av aktuion... Eller så har jag tillräckligt med bråte som jag har... ;-)

Hoppas ni gjorde lika fina fynd i går!

Trevlig fredag! Kram Carin

Snäckskalsdalen. sa...

Att det händer så mycket i Rävlanda! En riktig guldgruva! Hoppas du hittar många fina fynd igen.
Agneta kram

Fröken Prillig sa...

Hoppas att ni hittade massor av fint, som du kan visa oss som inte kommer iväg så ofta på auktioner som man skulle vilja! = )
Till Rävlanda har jag inte långt dock- kanske måste bege mig dit någon gång!

Tack för en fin och inspirerande blogg!

Kika gärna in i min butik här i Sandared om du är i trakterna!

Hanna sa...

Så mycket fint.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

Sari sa...

Hejsan!
Åh, så mycket fint du har ropat in på auktioner! Den vitmålade skänken är jättefin, tycker jag!
Jag har ingen större erfarenhet av auktioner... Besöker oftast loppisar, men nu var det ett tag sedan.
Önskar dig också en trevlig helg!
Kram Sari

HannasHörna sa...

Tack igen:) ha en bra helg du också. Kram

Lilla Majken sa...

Åh, så fina möbler! Den auktionen måste jag besöka någon gång.

Trevlig helg! Kram Therese

Therese sa...

Håller tummarna att ni kom hem med något fitn fynd! Håller på måla en brun skänk vit nu, så jag isner jsut vilekt jobb du måste ha haft med furuskåpet... Ha en fortsatt fin helg <3 KRAM

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Hoppas du har fyndat hem något fint även denna gång :)

Ha en mysig kväll!

kram kram

Unknown sa...

Oj, så fina saker! Måste besöka
auktionen nå gång ! :)
Kram