onsdag 6 januari 2016

Tulpaner!

Hej och God Fortsättning!

Som alltid efter nyår har jag plockat bort alla julsaker och börjar redan längta efter vår..vinterväder ute eller ej:)

Har inhandlat årets första tulpaner, lovely!

De fina blåvita skålarna/underläggen kommer från Bruka Design.


Med -10 grader ute eldar vi i kakelugnen varje dag, mysigt!




Idag har vi tagit en långpromenad i skogarna runt vår by, sedan var vi i Älvängen hos mina föräldrar där kusin Heimo är på besök från Finland, trevligt!

Ha det gott o tack för alla kommentarer! Ska kika in till er andra så fort jag hinner:)

Kram Jenny

9 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Tulpaner är så älskade men jag har inte köpt några än, har så mycket blommor kvar sen jul och nyår.
Dina skålar är så fina, blått och vitt är något speciellt.
Här eldas också brasa varje dag i kylan, mysigt men jag skulle vilja att det inte var riktigt så kallt som det är nu.
Ha det fint, Jenny!
Kramar Eva

Anonym sa...

Just nu känns det väldigt mysigt kallt, snö och januari... Härligt.
Kram Birgitta

House and Garden by Bia sa...

Härligt med tulpaner...man får vårkänning...men inte om man tittar ut, hehe...vi har fått snö nu och det är kyligt ute, även om kylan har dämpats lite ;)
Ha en fin helg nu !!
Kram

P.S så fin kakelugn ni har ;)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

God fortsättning på det nya året, hoppas det har varit underbart hittills :)
Stor kram
Jessica

Hanna sa...

Så fint med tulpaner och vilka fina blå färger i köket
Ha en bra söndag
Hanna

Plommonhuset sa...

Härligt att kunna frossa i tulpaner igen. Ger en vårkänsla :-)! Kram Sofia

Anneli sa...

Hej Jenny.

Så länge sedan vi sågs nu.........

Tulpaner är ett måste nu tycker jag.
Jag köpte två buketter , en lila och en rosa, blev en ganska häftig kombo faktiskt.

Vi har varit på husvisning nära er.
Folkskolan, det stora röda huset vid vägen, ska ju säljas.
Tänkte vi kunde ha butik, cafe där............men jösses så man stördes av trafiken där.
Så det blev inget hus för oss denna gången heller.

Hoppas du har det fint,
kramar Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och säger hej
kram Rosa

EgenLya sa...

Otroligt vackra bilder :)