söndag 1 augusti 2010

Blåbär med mjölk!

Hej på er!

Vid berget bakom vårt hus finns det just nu mängder med blåbär! Jag gick ut dit i eftermiddags och fick ganska snabbt plockat ihop en hel bunke med de ljuvliga bären:) Vår katt Gösta kom och gjorde mig sällskap några gånger, han undrade nog vad matte höll på med där uppe på berget:)



När de var färdigrensade fick det bli en skål med blåbär o mjölk! Mmm vad gott! Det får det bli till frukost imorgon oxå:)




Ikväll har Digiloo-gänget (med bla Jessica Andersson, Alcazar och Markoolio) uppträtt vid Nääs Slott som inte ligger så långt från där vi bor! Jag och Peter cyklade dit och hann se den sista halvtimmen av konserten. Vi hade inga biljetter men man såg hur bra som helst från ängen bredvid scenen och så fanns det ju storbildsskärm oxå. Vi fick bla höra Lasse Holm köra sin gamla 80-tals dänga Cannelloni macaroni, en riktig klassiker, hihi! :)


Ha en trevlig första vecka i augusti allihopa!

Kraam Jenny♥♥




40 kommentarer:

Mia sa...

Hej Jenny

Visst är det kul att plocka blåbär då det finns mycket. Vi har haft så torrt och varmt från midsommar fram tills för en vecka sedan att blåbären inte växt så bra. Jag hoppas att de små bären som finns växer till sig nu när regnet kommit.
Vilken söt skål du plockat dem i.

Gummistövlarna du visade i inlägget innan är verkligen jättefina. Crocs har verkligen sköna skor och lätta. Skall nog be min syster i New York att köpa med sig ett par då hon kommer hem.

Du får ha en trevlig dag
Kram Mia

Mjuka sa...

Halloj!
Vi kör samma tema i dag Jenny .-)))
Kramar Malin

Marie//Tekla Maräng sa...

Har inte sett några mogna blåbär en men det är på gång. Det är så roligt att plocka blåbär och så gott sen. Med dina bilder ser det så mumsigt ut.
Kramar:)

Annas skattkammare sa...

Ja mums vad gott det är med blåbär! Måste bege mig ut på en skogsrunda snart, hoppas jag har lika mycket tur.. =)
Kram /Anna

Carin sa...

Hallå! Mårten var en runda i svampskogen och kom hem och rapporterade att den fanns gott om blåbär. Så nästa helg får det bli en sväng i blåbärsskogen! =)) Det är ju inte bara gott med blåbär utan otroligt nyttigt!

Ha en bra dag vännen!

Monica sa...

Hej Jenny!
Jag har tänkt ge mig ut i blåbärsskogen idag, men nu regnar det. Jättesöt skål du har att ta med till skogen.
Ha en bra vecka!
Kram Monica

Ett Vitare Hem sa...

ja det är så gott, ska plocka lite nu under veckan, förra veckan plockade vi en del hallon också och kokade sylt....
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Älskade pion sa...

Vi plockade lite blåbär förra veckan så barnen fick äta,sååå gott.Vilken söt skål,gillas.;) Ha en skön vecka goa vännen.Kramar Ulrika

Fru Purjo sa...

Ååå....blåbär är så gott!! Har ingen blåbärsskog i närheten så har inte plockat blåbär på bra länge. Får nog göra en längre utflykt till närmaste skog för att se om det finns några blåbär där :-)

Country Hill sa...

Det där ser verkligen mumsigt ut, det var längesen jag plockade blåbär.
Dina rosa stövlar är ursnygga gillar färgen.
Så var semestern slut, idag börjar jag jobba igen känns sådär även fast jag har så roligt jobb.
Ha det gott!
Kram Lena

annika sa...

Vilken lyx att bara kunna gå runt hörnet och plocka. Nu växer det så det knakar både i blåbärsriset och svampbacken.
Snygga stövlar
Kram
annika

Farfars stuga sa...

Vi brukar ha massor med blåbär i skogen bakom huset. Barnen brukar kila upp med varsin mugg och komma ner och vilja ha blåbärspaj. Men jag vet inte hur det gått med alla bär efter vinterns avverkning.

Stövlarna var ursnygga, det måste jag kolla upp när jag kommer till staterna i oktober.

Trevlig måndag!
Cia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blåbär är så gott, och väldigt nyttigt har jag läst. Vilken bra cykeltur ni tog, underhållning under vägen är inte alltid man får.
Ha en fin dag vännen
Kramar
AnnaMaria

Fröken Tindra sa...

Åh, vad gott det låter med blåbär och mjölk! Det var längesen. Är så sugen på att plocka det och kantareller men vet inte riktigt vart jag skall bege mig. Men det får bli ett försök snart. Katterna är för go´a när de kommer och kollar en och håller en sällskap.
Trevlig cykeltur ni gjorde!
Ha en bra dag!
Kram!

Unknown sa...

Hej igen, älskade vän!!

Först, var har du köpt de supersöta gummisarna??? Jag letar nya och de var ju fantastiskt gulliga!!

Och sen igen, grattis! Jättehärligt att ni ska gifta er! Mycket mycket avis... Vill med gifta mig...

Vi har haft en underbar sista vecka uppe i Anneberg utanför Kungsbacka. Min väninna bygger hus, så både son och hund har ju levt livet i jordhögar och gipsdamm! Scubbes blogg är uppdaterad om du vill titta lite.
Sambon börjar jobba idag och jag känner hösten komma över mig - det gör jag varje gång det står augusti i kalendern men visst är det härligt! Hösten för mig är bakning, pyssla och inreda och mysa :)

Och denna hösten blir det ju utställningar med, så det blir extra kul. Jag kan inte själv vara med i september, men Scubbe ska var bortlånad till kenneln och de ställer honom åt mig i Helsingborg - det ska bli såååååå kul att se hur det går!!

Nä, nu måste jag försöka hinna i kapp med både blogg och liv!
Ta hand om dig och stooora stooora kramar!!

Louise sa...

Oh så gott med blåbär! Här hos oss hittar man inga alls de har alla torkat bort ;(. Gummistövlarna du skaffat är förresten urläckra! ha det gott!

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hej Jenny!
Vad bra med gratis...blåbär:P å nöjen:-)Jag såg också Diggelogänget eller ja halva gänget på Liseberg sist:)

Kraam Izabell

Vitt och Blått sa...

MUMS! Det är så gott med färska blåbär! Plockade femton liter förra året och la i frysen, bara att plocka fram under året, men de är slut för länge sedan - måste nog ut och plocka mer! Händerna och naglarna blir härligt blå! :) Ha en bra måndag - kram E

Snäckskalsdalen. sa...

Här är det också blåbär på tallrikarna både bittida och sent, det är ju så gott. Sen är det konstigt att något som är så gott också är vansinnigt nyttigt, så brukar det ju inte alltid vara.
Agneta kramar

Malin sa...

nu blev jag sugen, ska ta på mig ridstövlarna och bege mig ut i skogen utan Philip för han vägrar.

alegni sa...

jisses, vad många inlägg jag missat här då!
mosade blåbär med socker är sååå gott. får nog se till att plocka lite mer om vi kommer oss till stugan nästa helg.
jättetjusiga stövlar - skulle inte ha något emot att ha ett par likadana själv, men ärligt talat behöver jag inte fler par gummistövlar. jag har fyra par som jag knappt någonsin använder ;)
kram
ingela

Designe sa...

Åh va det ser gott ut och särskilt i den fina hjärteskålen! Aha..ni snikade till er en halvtimmes underhållning!:) Härligt att ni kunde höra lite på håll! Kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vad jag har missat många fina inlägg hos dig nu när jag varit "borta" från bloggandet i sommar!
Vill börja med att Gratulera till frieriet, vad roligt!! Hoppas att ni hade det trevligt i Finland.

Vilka fina rosa stövlar du har fått, jag har valt ut likadana för en tid sedan. Fniss!
Men dom har inte dykt upp ännu.

Visst är det härligt att kunna gå ut o plocka sig bär, då känner man sig rik! Jättefina bilder....

Hoppas att du får en fin augustivecka! Många SommarKramar Therese

Fånga dagen sa...

Hej käraste du!
Vad mysigt det såg ut med blåbären i den vackra skålen.
Och vilken gåva att ha så mycket bär runt knuten. Ja det är gott med blåbär. Men här tycker jag det ser ut som om det inte blir så mycket.
Men du vad kul med cykelturen och snika lite på underhållning, sånt gillar jag allt behöver ju inte kosta för att det ska vara bra.
Förresten har Gösta några fästingar i år?
Jag använder frontline jag för här är det rejält alltså och jag som inte orkar ta de äckliga små djuren. :)
Ha det nu så gott
Kram Lena

Signe 1 sa...

Mums vad gott med blåbär!!:-) Tänkte ge mig ut imorgon och plocka lite, jag älskar det! Och blåbärspaj är ju typ det bästa jag vet;-)

Ha en finfin kväll raring!

Kram Sofia

promenader på landet sa...

Hej goa Jenny! Vad gott det ser ut med blåbär och mjölk så läskande! Må så gott och vad mysigt med Digiloo! Kram Maria

villasukka sa...

Hei Jenny!

Nam, ihania mustikoita. Mustikat ovatkin minun herkkuani, varsinkin mustikkapiirakka.
Hyvää kesäviikkoa, lämmintä jopa hellettä..

Felix sa...

Det såg gott ut med blåbär, och vilken läcker hjärtbunke du har plockat dem i! Här har det regnat för mycket den senaste veckan, annars väntar jag på att kunna plocka blåbär. Vid släktens sommarstuga har vi gott om blåbär på tomten, bara att plocka när man har lust.

Sommarhälsningar
Elisabet

Susanne sa...

Men så gott! Jag bara måste ge mig ut i skogen..
Vi gick i helgen och undrade varför våran granne hade så vansinnigt hög musik på,men allt eftersom kom jag på att det var diggilo som spelade i Ullared :)
Kram

Mys och hemtrevnad sa...

blåbär, cykeltur och konsert...sammanfattning:underbar dag!!!! kramisar semlan

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej på dej söta Jenny!
Ljuvliga bilder. Blåbär är ju både gott och nyttigt. Jag som inte ens har varit i vår skog och tittat om det blev några blåbär...men det borde det ju finnas. :)

Lasse Holm hahaha ja det skulle man vilja höra.
Ha det bäst!
KRAM

Nyanser av vitt sa...

Hej Jenny
Vad mumsigt med blåbär. Vi har också mängder bakom huset samt på vår tomt (skogstomt). Jag brukar frysa in och ha till smoothies på vintern.
Sköt om dig och tack för rar gratulation hos mig på 1årsdagen
Kram Agneta

mitt skärgårdsliv sa...

Så gott med blåbär! Ikväll ska jag och barnen ta en tur till blåbärsskogen :) gott att äta sen när vintern kommer! ha det bra!

Rose Garden Malevik sa...

Ser väldigt gott och somrigt ut :)
Håkan

Nylyckan sa...

Hej Jenny! Vad gott det ser ut med blåbär och mjölk. Får nog ge mig ut i skogen imorgon. Gillar hjärtanskålen. Kramis♥

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ville bara kika in och gratta stort till förlovningen!! *ler*

Vilket gulligt frieri av din man :)

Blåbär är ju så gott, vi har plockat varje dag de senaste dagarna och det är nästan godast att äta dem som de är bara med mjölk!

Kram kram

Anette sa...

Mums så gott det såg ut! Och i den fina skålen gjorde sig blåbären bra=)
Här uppe finns inga blåbär än...det blir i slutet av augusti först..när hösten är här:O Men först njuter vi av sommaren!!

Kraaaaam/Nettan

kardemumma sa...

Men underbart med blåbär och så nyttigt!!
Jag ser att du njuter av sommaren!
Stor kram på dig!
Carina

Lilla gårdshuset sa...

Halloj:)! Me åh vad gott med egenplockade blåbär till frukost! Diggiloo har jag aldrig varit på men däremot Raphsody in rock har jag sett ett par gånger. Kanonbra ju;).

Kramis/Heléne

Joyforhome sa...

oj vad mycket blåbär du fick med dig från berget :) tack så hemskt mycket för din fina kommentar om min profilbild ;)

Kram Malin