lördag 18 april 2009

Fönstertvätt o städning..

Hej alla goa bloggvänner!

Målaren blev färdig med vardagsrummet häromdagen så idag tänkte jag tvätta fönstren och skura golvet därinne så det är riktigt rent o fint när vi ska börja ställa tillbaka alla möblerna senare i eftermiddag!
Hoppas oxå hinna ta en cykeltur i det fina vädret och kanske ta en kaffe på Jills mysiga fik nere på byn. Får se hur mycket jag hinner med, är alltid en sån tidsoptimist och gör upp massa planer inför en dag och så hinner jag inte med hälften sen..
Ett fönster är redan klart, nedanstående återstår. Här ser ni oxå en glimt av vår lilla altan. Den och trädgårdsgruppen ska oxå hinna tvättas innan Johanna o Mari kommer och fotograferar..känns som jag kan glömma lediga helger fram tills åtminstone mitten av maj, här finns hur mycket som helst att göra, hihi!


Hoppas ni alla får en riktigt skön och solig lördag!


Kram från Städ-Jenny ♥

40 kommentarer:

Lauras gård sa...

Ja, nu har du väl mycket att så i... Vilka vackra fönter ni har! Har ni innanfönster som ni sätter dit på vintern? Det ser ut som det är gamla englas fönster. Jag hade sådan i mitt hus i Örebro med handblåsta glasrutor. Såå fint. Här bytte vi fönster för fyra år sedan. Praktiska men inte lika charmiga som glamla... Kram Stina

Radhusdrömmar sa...

Fina fönster!
Ja jag gör såna örhängen, de finns i brun/beige, rosa eller gräddvita pärlor.

De kostar 80 kr inkl porto.

Det är bara att maila mig om du vill beställa.

Kram
Johanna johanna1974@hotmail.com

Lilla huset på prärien sa...

Härligt med nyputsade fönster!! Önskar att jag fick tid att göra det men barnen är bara för SMÅ just nu. Mannen är borta på cykelläger och då blir det till att bara klara sig genom helgen. Inget pyssel och inga stora projekt, bara fixa maten och försöka ha någerlunda undanplockat... suck.

Ha det skönt i solen!

Kram Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Tack för alla dina kommentarer hos mig, Jenny. Är så glad att du kikar in, du som har så många som kikar in hos dig.

Jättefint skrivbord i tidigare inlägg. Ibland kan det vara värt summan bara man får nåt man VERKLIGEN vill ha, eller hur? :)

Och vad härligt med en cykeltur. Mitt inlägg går lite i det tecknet idag hehe.

Kram och önskar dig en trevlig lördag /Josefin

Sabina sa...

Vad spännande det ska bli att få se erat färdiga vardagsrum sedan! Härligt ser det ut på utsidan också!
Ha en trevlig fönstertvättningsdag :)
Kram Sabina

Helena sa...

Åh vilka underbara fönster ni har =) Va duktig DU är idag!!!

Ja, visst har hon fina saker Julia =) Så kul när man hittar sånna ställen!

Ha en mysig helg! Stor kram/H

Hanna sa...

Åh vilka fina fönster ni har! Riktigt gamla och charmiga! =). Förstår att du har mycket att göra innan dom kommer och ska fota i huset, gud så kul!

Vilket gulligt skrivbord du ropade in, riktigt charmigt! Jag är oxå ute efter ett skrivbord, något liknade som du köpte. =).

Ha det så gott i vårsolen!
Kram H

Signe 1 sa...

Förstår att du har mycker att tänka på inför ditt kommande reportage, man vill ju att allt ska vara tipp topp! Slit inte ihjäl dig bara, alla kommer tycka att du har så fiint ändå, det vet du:-)Kram!

VITA NYANSER sa...

Hi,hi...jag VET vad du menar. Gäsp är så trött! Men nu ska här MÅLAS!!! Har bara den här och nästa helg kvar. Men det är ju så kul. Jag är oxå en otrolig tidsoptimism. Fina fönster! Och vad KUL att få möblera och piffa = ) i nya vardagsrummet!!! Det ser jättefint ut på altanen.

Ha det bra!
Kram l-l

mitt skärgårdsliv sa...

Fina fönster ni har. Fönstertvätt är nåt jag borde ta i tu med men det får vänta ett tag ännu. Önskar dig en riktig trevlig helg!

Vårt lilla hem sa...

Ojoj här är det full fart!! :) Va roligt!!

Skönt att vardagrummet är klart. Och skönt att inte göra allt själv utan att leja bort ibland.

Ha en nu en skön lördag!

Kramar Jenny

Anonym sa...

Hej sis! Vera är hos mormor o morfar idag så jag o Lars målar klart i hennes rum! Det blir väldigt grönt.. Men också jättefint sen när alla saker kommer på plats! Nu ska jag måla vidare! Kram/Syster K

Hemmalycka sa...

Härligt med rena fönster, här har de nyligen sopat gatorna så det är dags för fönsterputsning snart, är bara så urtråkigt. Har du ngt bra knep för skinande blänkande fönster? Här har vi haft solsken men väldigt kallt, endast 5 grader, burrr.
Kram Kram

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej städ-Jenny!
Vackra fönster! :-)

Jag TÄNKTE tanken idag när solen sken in att...ja, man borde tvätta fönsterna idag, men till skillnad från dej så var det bara en tanke från min sida. :-) Hann med annat pyssel förstås.

Va roligt att få möblera och fixa i ett alldeles nymålat rum.

Skön lördag önskar jag dej.
KRAM
Helena

homebylina sa...

Åh, jag skulle oxå behöva tvätta fönstren men jag går och drar ut på det hela tiden....funderar faktiskt på att hyra in en städfirma, har massor med fönster! Men när jag nämnde det för maken så erbjöd han sig snabbt att tvätta fönstren!!?....I alla fall, härligt med vår! Kram Lina

Stämningsfullt sa...

Så vackra fönster! Du får gärna komma hit och putsa lite också ;) Haha.
Ha en bra kväll.
Kram!

HEMLÄNGTAN sa...

En hel del att göra förstår jag! Du måste skriva sedan när de har varit där.

Hagagård sa...

HeJ Jenny! Det är väll härligt när fönsterna är ny putsade..Jag har hela över våningen kvar..
Den glöms bort ...Konstigt?? Altanen såg trevlig ut.. Kram: Helen

I mitt hjärtehem sa...

Oj hann du med allt idag? Cykelturen & fikan lät mycket mysigare än fönstertvätten...hoppas du hann med det oxå
kram kram åsa

Guttemamma sa...

Så FLINK du er,Jenny! Skjønner at alt må skinne til fotograferingen!!! Gleder meg sånn til å se, men det er vel lenge til det kommer i bladet...
Klem

VITA NYANSER sa...

Ja visst var örhängena fina, jag blev så himla glad! Vinsten värmde verkligen. Här har jag målat och målat och målat, åh vad det tar tid... Imorgon ska vi köpa beslag och måla igen.... På onsdag har jag bestämt att oavsett hur långt jag kommit åker färg och penslar undan. Jag behöver resten av tiden till att piffa.

Ha en skön helg, här är det fortsatt målning som gäller.
Kram l-l

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du hunnit med allt enligt din plan!
Vilket underbart skrivbord du hittade på auktionen! Förstår att du drabbades av habegär,
det hade jag också gjort. Grattis!!
Jag har varit på Balders Hage i Alingsås en gång och då visste jag inte ens att vi hade en egen i Göteborg! Och jag håller med dig, Alingsås´ var strå´t vassare. =0) Men tack ändå för tipset!
Ha en fortsatt skön helg med allt stökande!
Kram!

Skomakartummen sa...

Vad härlig med nytvättade fönster.. hoppas du hann med fikat. Kram sari

♥ Fyra årstider sa...

Flytta in?..vi kanske ska byta bostad du och jag..du har nytvättade fönster och det har inte jag..*fniss* Jag som älskar ditt hem.
Kram Lotta

Hemmalycka sa...

Hej igen
Vill du vara med i min utlottning?
Kram Åsa

alegni sa...

så grönt det är hos er redan! här var det vitt på marken igen igår när vi vaknade o i natt har vi haft -7 grader kallt :( men ändå vågar jag tro att våren är på väg!
att tvätta fönster är egentligen inte så jobbigt, bara man kommer igång med det, men visst är det ändå ett jobb jag avskyr...
ska bli spännande att se bilderna från ert "nya" rum!
skön söndag!
kram
ingela

Therese sa...

En sak gemensamt jag är också en tidsoptimist. hihi. hoppas du hann med allt.

Ha det bäst!
Tezz

Ingrid sa...

Jag önskar vi fick putsa våra fönster snart, men det är ett tag bort. Dom lär väl pysa i väg så smutsiga som dom är innan dess...

~Livet i byn

Stjärnor & Champagne sa...

Ja vem är inte tidsoptimist...Visst har vi härligt väder, man får sådan lust att fixa och dona.

Kram Anne

STENLYCKA sa...

Härligt med nyputsade fönster, Väntar med spänning att få se vardagsrummet färdigt.
KRAMAR

Ett skönare liv sa...

va härligt att solen lyser utanför fönstret :) de blir i alla fall jätte fint, hoppas du får lite tid över att njuta :)
kramar!

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Hej igen!

TACK så mycket för alla fina ord om mitt matrum/kök. Jag blir såååå glad. :-) och självklart får du länka till mej!!!

Trevlig söndagskväll!
KRAM
Helena

Lotta sa...

Hej Jenny!
Förstår att du har massor att stå i inför reportaget,för då vill man att allt ska vara perfekt!!!
Ta det lugnt du ser ut att ha det såå mysigt precis som det är:)

Stor kram från Lotta!

Villa Carl Larsson sa...

Hello :) Du har nåt hos mig om du känner för´t *blink*

Kram Josefin

VIT och PASTELL sa...

Vilka vackra fönster du har. Lite jobbit att tvätta dem va!? Vilket urfint skrivbord du köpt, det gjorde du bra!

Kram Maria

Hem och Lycka sa...

Jättefina fönster du har, måste också tvätta våra men maken brukar faktiskt göra det så jag inväntar assistans ;-)

kram

Vita små hjärtan sa...

Ja nu är det fönster-tvättar-tider!!! Kram

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Jenny!
Vad roligt att få göra i ordning i vardagsrummet när det är nymålat. Min sambo har putsat de flesta av våra fönster, så det är skönt.
Lycka till med allt pysslande inför reportaget!
Kram Susanne

sand mellan tårna sa...

Nu påminde du mig om mina jättesmutsiga fönster.... huh, hemska tanke.....

Ha en fin söndagskväll och en bra start på veckan som kommer.

Kram Linda

Vita hjärtan sa...

Hej och tack för din gulliga kommentar! Nya utegruppen är inhandlad på IKEA. Vill egentligen ha en gammal skånegrupp, men får nöja mig med den här tills jag hittar en!

Vilken fin blogg du har! Och vilket fint hem! Kommer definitivt igen!

Ha en bra vecka!'
Kram Annemari