onsdag 29 april 2009

Loppisfynd och utmaning!

Hej på er!

Måste visa er vad jag hittade på Erikshjälpens loppis i Mölndal idag(jag o två jobbarkompisar smet dit på lunchrasten):
En Tine K lampa för endast 50 kr!!! Trodde knappt det var sant när jag fick syn på den, finns det Tine K grejer på loppis tänkte jag??! Jag roffade åt mig den snabbt som attan innan någon annan hann lägga vantarna på den:)

Den här modellen finns ju i flera nätbutiker, där kostar den ca 1400kr!! Såg att den är på rea på C'est La Vie för 770kr men det går ju ändå inte att jämföra med den femtiolapp jag betalade *fniss*!





Hittade oxå den här flaskan klädd i rotting för 15kr. Vet inte riktigt vad jag ska ha den till men tyckte att den var lite söt så den fick oxå följa med hem..


På samma loppis förra veckan köpte jag det här söta durkslaget för 25kr. Vet inte om det är nygjort eller gammalt men jag gillar modellen,blir jättefint att ha jordgubbar eller färskpotatis i till sommaren!




Jag har fått en utmaning från Tezz med den mysiga bloggen Kämpegården som jag så klart antar:


1: VILKEN MAT ÄTER DU OFTA?
Sambons goda mat! Det är tur att han är så duktig på matlagning, JAG är det INTE:)


2:NÄR DU ÄR PÅ KALAS, ÄR DU DEN SOM SITTER, ELLER HJÄLPER DU TILL ATT DUKA AV?
Brukar nog hjälpa till för det mesta, eller åtminstone erbjuda mig att hjälpa till:)


3:VART SITTER DU HELST NÄR DU BLOGGAR?
Vid bordet i vårt matrum..


4:KÖPER DU TRISSLOTTER OFTA?
Ja, flera gånger i månaden och gärna på olika ställen där jag aldrig handlat dem förut..har fått för mig att jag ska hitta vinstlotter där..prenumererar även på 3 lotter som kommer i brevlådan en gång i månaden.


5:VILKEN STAD ELLER LAND HAR VARIT DIN BÄSTA SEMESTER?
Jag är en hemmakatt och åker faktiskt inte utomlands speciellt ofta..men om jag ska välja får det bli Finland och speciellt Karelen där min pappas släkt kommer ifrån. Gillar oxå Köpenhamn och Malmö, två jättemysiga städer!


6:TV KANAL DU TITTAR MEST PÅ?
TV4+ och TV4...

Jag skickar utmaningen vidare till:



Ha en mysig kväll!


Kram Jenny♥




40 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Men Jenny. Jag tror jag dör vilka fina grejer! Mölndal säger du... Var, närmare bestämt? Kanske kan lura till mig en sväng dit... Kram

Signe 1 sa...

Kanonfina fynd:-)) Kul o läsa svaren på dina frågor, jag fick oxå en utmaning av skogshuset härom dan, måste nog anta den snart, hihi... Må gott! Kramis Sofia

Helenas loggbok sa...

Vilka fina saker du hittat och till vilka bra priser! Visst är det kul att fynda på loppisar?! Jag köpte på mig lite möbler på loppis att fixa med innan vi flyttade hit, som lite terapi att greja med om dagarna.
Ha det bra!
Kram
Helena

Anonym sa...

Men herregud vilka fynd!!!! Jättefräck lampa.. Förstår att du är glad! Dit vill jag också åka o kolla runt! Kan det ha varit V som följde med också hehe! Ni loppisshoppare!
Kram kram/Syster!

Nylyckan sa...

Skitfina loppisfynd! Hade ingen aning om Tine K, är det danskt märke eler norskt? Kul att läsa utmaningen.

VITA NYANSER sa...

Hej Jenny!

Åh, vilken dag jag har haft = )!!! Jag svävar på små moln....= ). Johanna och Marie är så himla GOA, jättemysiga och lättsamma tjejer! Åh vad kul att du har ditt framför dig!

Jag förstår det där med maten, jag är ingen hejare på mat heller. Jag bjöd på sallad med kyckling och pasta, men jag hade svårt med valet = ).

Nu ska jag bara NJUTA av vårt superstylade hem, som jag har hållt på och fixat, så skönt att det är gjort nu så man kan börja leva lite igen = ). Men det var ett toppenroligt äventyr. Saknar Johanna och Marie här hemma, det blev tomt när de åkte, så du har två supermysiga tjejer att vänta dig...

Ha det bra!
Kram l-l

Lauras gård sa...

Men vilka fynd du gjorde!! Lampan var jätte söt. Kul att hitta något sådant för 50 kronor! Flaskan var lite annorlunda. Durkslaget var väldigt fint. Jag gilla emalj. Jag har lite saker i mina gömmor, men inget durkslag. Du kan känna dig nöjd och det är du säkert. Utmaningen ger jag mig i kast med i morgon. Det var kul att läsa vad du skrivit. Skönt att ha en sambo som är duktig på matlagning. Min steker allt på 6:an för att det ska gå fort, suck... Men han är bra på mycket annat, snickra, gräva, lägga sten och fixa med bilen. Man kan ju inte vara bra på allt... I morgon är jag ledig. Hoppas Astrid sover lite längre, det brukar bli till kl 6. Ha en underbar valborg! Kram Stina

Lilla huset på prärien sa...

Vilka härliga fynd du har gjort!! Jag älskar den känslan med loppis... letandet efter fyndet och adrenalinet som sprutar när man får syn på någonting!

Förstår av ovan kommentar att du ska vara med i ett reportage! Grattis till det :)

Kram Jenny

Engelska Villan sa...

Sötis!
Får jag vara med igen :) Jag antar utmaningen!
Vilken jäkla tur du har!! En Tine K lampa!! Ja, man ska inte förakta loppisar, den saken är klar.
Kram kram /Anna

STENLYCKA sa...

Så härliga loppisfynd, vilken tur du hade med lampan, jätte snygg. Durkslaget tyckte jag om.
Ha en skön Valborgsmässoafton!
KRAMAR

Stina sa...

Det var värst. 50 kr? Inte klokt ju.;-) Kram

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

oj oj oj vilka fynd du har gjort!!!
Den där lampan var ju skiiiitsnygg!

Jag måste verkligen ta mej till loppisar snart! Så kul att fynda! :-)

KRAM

♥ Fyra årstider sa...

Vilka fina fynd..grattis.
Kram Lotta

Maya sa...

Kanonbra fynd!! Ibland är det meningen att man ska smita iväg på loppis eller vad det nu är..:) Jag måste dock erkänna att jag hade inte haft en aning om att det var en märkeslampa och hade nog gått förbi den. Har väldigt dålig koll på sånt...
Tack för utmaningen! Jag tar emot den och skickar den vidare på söndag.
Trevlig helg! Vi ska till campingen i Varberg imorgon! Jihuu!

Lina sa...

Hej!
Men jösses vilka fynd du gjort!!! De blev inget besök idag heller...suck! Men, men nästa vecka kanske! ;- ) Skam den som ger sig! Lampan var ju ett superfynd! Jag hittade en vas från House Doctor förra våren, 10:-!!! De är mitt bästa fynd som jag gjort där!

Må så gott & ha en skön helg! Kramar, Lina

Anonym sa...

Vilket fynd! Cool lampa:)
kram Stina

Lotta sa...

Godkväll! Vilka kanonfynd du har gjort, ibland har man tur:)
Önskar dig en trevlig Valborg
Kram/Lotta!

Hemmalycka sa...

Jag förstår att du springer på loppisar stup i kvarten med de finfina fynden som du gör. Wow Tine K lampa femtio spänn, det var inte illa det.
Må så gott
Kram Åsa

DRÖMHUSET sa...

Men hallå där Jenny, vilket flyyyt du har!!! Lampan är himla söt och jag har sneglat på den ett par gånger, men tyckt att den varit lite för dyr! Och du lyckas fynda en för hela 50:-, vilken lycka!

Antar utmaningen på en gång :-)

Önskar en härlig Valborg imorgon! Här blir det grillat och en tur till majbrasan med barnen, mysigt :-)

Kram Sofie

STENLYCKA sa...

Nej det är inte Ektorp dessa har vi köpt av en möbelaffär i våran stad för rätt många år sedan, men de är väldigt lika Ektorp, färgen är inte så vit mer gräddvit. Vi har en Ektorp i vårat Tv-rum och den gillar jag jätte mycket härlig att sitta i, jag somnar lätt i den men det kanske beror på att programmen på tv inte är så bra.
KRAM

Stjärnor & Champagne sa...

Ja du är en fyndare...Jättefin lampa vilket klipp 50 spänn.....Ja vad skall det bli av min 8-åring. Han kommer att bli som sin far.

Kram anne

Fröken Tindra sa...

Vilka fina fynd du gjort! Erikshjälpen... Hmm... Har aldrig varit där trots att jag jobbar i de trakterna. En dag till... Har däremot sett kön utanför när jag åkt förbi!
Ha en skön Valborg!
Kram!

Jessica sa...

Vilken snygg lampa och vilket pris!!
Man undrar ju vad det är för en som lämnat in den till försäljning...

Kul att läsa lite om dig, rolig utmaning!

Ha en riktigt trevlig Valborg!
Kram
Jessica

Hemmet Är Min Borg sa...

å vilken lävker lampa, o alla grejer du hittat vad roligt
ha de gott
kram

millandante sa...

Nä nu fick jag tänka till om det är 1 april och ett skämt... men det är det ju inte... Vilket otroligt fynd! Det slår allt jag hört talas om!! Grattis!
Loppis är fantastiskt!!!
Kram

Therese sa...

Vilket fynd!!! Grattis! Durkslaget gilla jag skarpt också.

Roligt att du antog utmaningen.

Ha en trevlig valborg och 1a maj.
KRam
Tezz

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilken häftig lampa. Gillar den verkligen, tänk att du har koll på märken...
Gillar också flaskan, ett liknande durkslag har jag. De är fina.
Ha en härlig Valborg!
Kram Susanne

StrandviksVillan sa...

Men vilka superfynd du hittade! Vilken tur du smet iväg då!
Rottingflaskan kanske skulle bli snygg om du spraymålar den vit eller betsar den grå och lägg i en blomma med lång stjälk eller en kvist.

Hihi, önskar dig med en riktigt härlig "vappu"!
Kramar!

alegni sa...

vilket klipp du gjort i fråga om lampan! det gäller att vara på rätt ställe vid rätt tidpunkt. grattis!
de andra fynden är också fina!
kram
ingela

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lampan var ett riktigt fynd. Jag hade inte koll på det märket, men gillade lampan.
Kul och läsa utmaningen.
Önskar dig en skön Valborg
Kram
AnnaMaria

Vitt o Vältummat sa...

Dom på loppiset visste nog inte vad Tine K är för något. Inte jag heller för den delen:-) Nu vet jag! Och lampan är jättefin!
Ha en bra helg
Kram Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Det är ju sjukt, BARA 50 kr. Snacka om att du hade tur att hitta den :) Grattis skulle jag vilja säga *fniss*

Jo om ingen skulle skriva en kommentar skulle det inte vara lika roligt att blogga. Så tycker i alla fall jag även om jag inte skriver bara för att få kommentarer hehe. Jag skriver för att jag tycker det är roligt, ett litet samlararkiv skulle man kunna se det. Men det glädjer mig att någon gillar det jag skriver och visar. Det sporrar att fortsätta.

Önskar dig en trevlig valborgsmässoafton! Kram Josefin

homebylina sa...

Men oj, vad mycket fint du fyndat. Jättefint durkslag, kommer se läckert ut med färska jordgubbar eller färsk potatis med lite färsk klippt gräslök på.... =)Ha en bra helg! Kram Lina

In my house sa...

Tack Jenny kram från Alex =)


(moster hälsar: superfina saker)

Flaggduken 2 sa...

Finns inget bättre än att göra fina fynd.
Ha en underbar Valborg!
Kram Petra

Vit som snö sa...

Det kan man kalla fynd! Såå fina saker! Visst blir man lycklig, särskilt när man hittar en dyr sak till vrakpris:-)
Ha en härlig Valborgs!
Kram Cilla

Radhusdrömmar sa...

Men vilket fynd med lampan! :-)
Den var verkligen läcker!

Ha en bra Valborgshelg!

Kram Johanna

Ingrid sa...

Men vad du fyndat!! Lampan var ju verkligen ett sådant fynd man drömmer om.

~Livet i byn

Marits vita skrin sa...

Äh, tusan va du fyndar bruden.

En sån lampa på erikshjälpen. Vad var det för pucko som lämnade in den måntro....

Kram på dig.
Marit

Thyrasgård sa...

Hej Jenny,
oj vilka fina fynd du hittat! Jag har precis fått in ett liknande vitt durkslag i emalj till webbutiken. Sen var det bara det där med att hinna plåta det och lägga ut det också... Kan du mejla mig förresten, har en grej jag gärna vill bolla med dig!
Kram Kicki
Thyrasgård