lördag 30 maj 2009

Mosters Älsklings Vera!

Hej på er!

Hoppas ni alla har haft en jättebra dag i solen! Här på Kråkered har vi idag haft besök av min syster Karolina, svåger Lars och min käraste systerdotter Vera!

Vera är snart 15 månader gammal och har en plats motsvarande alla fotbollsplaner i världen i Mosters hjärta!! Vera bor med sin familj i stan (Göteborg) men idag har hon andats lite lantluft här hos oss. Vi har grillat och haft det jättemysigt i det vackra vädret.

Här är lite bilder på Mosters Älskling!






Här sitter hon i Pappa Lars famn, visst har hon alldeles underbara ögon!

Vera o Tindra är "låtsaskusiner" och tycker jättemycket om varandra! Här ger Vera Tindra en puss!


Åh vad roligt att sitta i den fina lilla stolen Moster köpte till mig på Johan Engbergs Antik!




Den här gamla skrindan ropade jag in till Vera på en gårdsauktion i Vårgårda förra sommaren. Den tänkte jag att vi kan dra Vera i när vi ska gå o bada! (vi har en jättefin badsjö här i vår by, bara 10 min gångväg från oss)




Vera tyckte det var jätteroligt att åka i skrindan!





Imorgon får vi besök av Mia, som är dotter till min jobbarkompis Matti. Det ska bli jättetrevligt! Mia bor i Finland men är här i Sverige o hälsar på en vecka. Hon har en liten son,Valtteri, som är i Veras ålder. Moster har redan lekt äktenskapsmäklerska och "gift bort" de unga tu med varandra*fniss*! Vera bor i Göteborg o Valtteri i Helsingfors, men vem vet, kanske korsas deras vägar en dag! :)


Ha en jättebra söndag allihopa,


Kramis Jenny ♥





24 kommentarer:

Lina sa...

Hej!
Förstår att Vera har en STOR plats i ditt hjärta!!! Vilken söt liten tjej och vilka ögon! ;- ) Förstår att hon trivdes som fiksen i vattnet! Bilderna på henna på den lilla stolen och i skrindan är ju så härliga!

Har missat en massa inlägg, nu ska jag in och uppdatera mig!

Må så gott, Kramar, Lina

Vitt o Vältummat sa...

Jättesöt och charmig liten tjej!
Ha det bra
Kram/Åa

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå...Den där lilla Vera är inte att leka med hihi. Så gooooooooo.....Dom är underbara. Jag har en liten guddotter som är så underbart söt. Ha det gott vännen/ Kram A

Lauras gård sa...

Vilken liten goding! Jag förstår att hon har en stor plats i ditt hjärta... Visst är det mysigt med knubbiga 15 månaders ben! Men när man har knubbiga 42 års ben är det inte lika gulligt... Varför? Kram Stina

I mitt hjärtehem sa...

Hej Jenny! Är du oxå uppe lite för sent :0)? Vad otroligt charmig hon är lilla Vera och namnsdag har hon idag ( lördag )!!! Min Maja heter Wera i tredje namn efter min mormor, tycker det är ett så himla fint namn.

Lycka till med äktenskapsförmedlingen imorgon!!!

God natt! Åsa

i Emmas vita hem sa...

Hej Jenny :) Vilken underbart söt liten tös! Många kramar Emma

MonaA sa...

Vilken söt liten tjej, verkligen vackra ögon! Om du inte lyckas med äktenskapsmäkleriet imorgon kan du ju tipsa om min lilla Linus som är nästan 11 månader, hihi! Kanske skulle de passa ihop, han har också fina ögon, bruna!

Ha en skön dag i värmen imorgon!
Kram
Mona

Anonym sa...

Vilket gosetroll!
Ha en fortsat solig underbar helg:)kram Stina

Lilla huset på prärien sa...

Vilket sötnos! Och vilken gullig klänning hon har på sig där på en av bilderna - jeans ser det ut som.

Härligt att få umgås lite sådär :)

Happy Mothers Day!

Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Vilka söta bilder..du har ett öga för det vackra..även lilla tjejen. Jag försöker övertyga min man om höns..det går trögt *tjurar*
Kram Lotta

STENLYCKA sa...

Vilken gullig liten tjej och din dotter så söt.
Önskar dig en bra dag med Mia och Valtteri.
Många Kramar

Maya sa...

Vera är jättesöt! Förstår att du är stolt! Det där med mosterkänslor känner jag igen. Jag brukar alltid säga att jag har 3 barn och 2 ungar. De 3 barnen är ju mina egna kycklingar, de där 2 ungarna är min tvillingysters söner. En stoltare moster för dem finns inte!
Kul med sällskap från Finland!
Ha en kanonbra dag!

Signe 1 sa...

Men vad fin liten tjej! Förstår att det är mosters ögonsten!! Och vilken fin skrinda, me like!! Härliga bilder... Kram Sofa

Anonym sa...

Bedårande söt, otroliga ögon! Förstår att hon är mosters ögonsten.

Lilla Åland är såååååå fina. Vi har dom på vår önskelista. Tills den uppfylls får vi hållatillgodo med de ärvda pinnstolarna. Vi har Lilla Åland som gungstol och den är jätteskön att gunga i. Ha en skön och solig dag. Kram S

rosenskära sa...

Vilken liten goding! Vera var faktiskt ett av namnen som diskuterades här en gång i tiden!
Och utifrån bilderna verkar det som att känslorna är ömsesidiga, hon är väldigt förtjust i sin Jenny!

Att få åka skrindan ner till badsjön, vilken idyll ni har!

Ha en riktigt fin söndag!

Kram/Lena

Huset vid ån sa...

Vilken liten "goding"...Söt som en docka! Jag förstår att hon är mosters älskling! Jättefina bilder på skrindan också! Ha en skön söndag! Kram Therese

Helenas loggbok sa...

Vilken lite go tjej, och vilket underbart fint namn! Du har tagit SÅ fina bilder! Ser mysigt ut att gå på promenad med skrindan, speciellt sen när man kan bada!
Ha en fortsatt skön dag!
Kram
Helena

Hemmet Är Min Borg sa...

så söt liten tjeja,
ha det fint i solvädret
kram Jeanette

ikris sa...

Vilken lite gullunge hon är! Och så lik dig och Karro :). Jag har inte läst dina inlägg på ett tag, min webbläsare har inte gillat Blogger. Men nu läste jag iallafall om hönsinvationen, haha satt här och skrattade högt för mig själv...de är ju inte riktigt kloka. :D

Vit som snö sa...

Hon var mej allt en riktig goding och bilden på henne skrattandes i stolen är helt ljuvlig!
Vem skulle inte vilja åka i den skrindan ner till badet! Det känns väldigt somrigt och idylliskt!
Ha en härlig söndags kväll!
Kram Cilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Förstår att hon har en jätteplats ditt hjärta. Så gullig, och hon har de allra härligaste ögonen. Fotot i kärran med quilten är himla bra, det ser ut som hon säger: mot sjön moster..
Kram till dig
AnnaMaria

kardemumma sa...

Vad härligt du skrev och vilka underbara bilder!
Håller med dig fullt ut!
Jag älskar att vara moster!
Ha en skön vecka.
Kramar C

alegni sa...

vilken förtjusande ung dam :) hoppas det tänder till mellan henne o valtteri en annan gång i stället eftersom de missade varandra den här gången ;)
gulliga bilder på mazarin också!
kram
ingela

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

ÅH vilken söööööt VERA!!! :) och vilken fin skrinda...du kanske t o m är världens bästa moster nu? ;-)

HÄrliga bilder!

KRAM
/Helena