lördag 14 november 2009

Jugendlampfot o kryddburk!

Gokväll!

Igår fick jag hem min senaste Traderavinst nämligen den här fina jugendlampfoten! Är väldigt svag för just jugend, tycker det är en väldigt vacker stil:)
Nu ska vi bara byta den ojordade kontakten o hitta en passande lampskärm (Peter får fixa kontakten så hittar jag en skärm;)) sen ska den få pryda fönstret i matrummet är det tänkt.


Jag gillar lampfästet i mörkbrun bakelit!

Jag vann ett av trösprisen i Birgit/Vadmalens bloggtävling häromdagen, den här söta gamla kryddburken! Tack Birgit, den passar jättebra på min hylla:)



Birgit skickade även med ett gulligt gammalt julkort!

I förmiddags hade vi besök av min söta systerdotter Vera och hennes föräldrar, vi var nere på Jills café på byn och passade även på att besöka Tollereds Öfvre kraftstations museum som hade visning, det var riktigt trevligt! Senare tittade Peters syster Mirella med sin lilla bebispojke Neo snart 4 månader förbi här på Kråkered. Neo är en riktig liten söötnos!

Tindra tackar för alla gulliga kommentarer ni lämnat om hennes nya frisyr! Hon har sin bästis Alicia här som ska sova över. Det har varit full fart på tjejerna hela dagen, just nu fnittras det hysteriskt ute i vardagsrummet där de sitter och tittar på Körslaget på TV:)

Sköt om er!

Kram Jenny

45 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hej Jenny! Så fin lampfot. Lampor är så fint. Speciellt om man fyndar så fina som du! Mamma och pappa har en lampfot hemma av glas med "bubblor" på. Den ska jag få och sen fixa en sjysst skärm till. Det kommer bli så snyggt. Och så har de ett gammalt skrivbord som jag ska få också. Då har jag två. Det ena får bli till min symaskin så den alltid kan stå framme och vara lättillgänglig :) Jag längtar efter ett större boende.

Kram Josefin

Malin sa...

hej Jeni-Beni, snygg lampfot hörru, lite Tine K i stilen eller hur?! Gud vad ni gör mkt saker, vi sitter bara och gäspar P och jag ( jag har iofs jobbat men ändå) ha en lattjo lajbans söndag. The Punkrocker säger mjau till lill-T

Anonym sa...

Hej!
Va kul det var att hälsa på idag. Synd bara att vi fick stressa iväg sen. Vera sov till halv fyra idag!!!!! Sen gick vi på Liseberg! Snart får Vera en ny kusin för nu är Nödingefolket på BB o ska föda.. SPÄNNANDE..
Kram/Syster K

Birgitta sa...

Vilken fin lampfot. Ska bli roligt att se den med skärm sedan.
Godnattkramen till dej. Birgitta

Birgitta sa...

Glömde säja grattis till vinsten.

Stjärnor & Champagne sa...

Fin lampfot vännen, Tradera är fantastiskt hihi. Grattis till tröstpris...Jag är så glad har vunnit hos Brunkullan. Vad kul för Tindra att ha en kompis på sleepover....
H adet gott vännen/ Stor kram Anne

Vit som snö sa...

Hej Jenny!
Det verkar vara en bra arbetsfördelning, att P gör eljobbet o Du hittar en skärm;-)
Lampfoten var såå fin!
Vilken fin vinst! Undrar om dagens kryddburkar nånsin kommer att ses som vackra???
Ha en mysig kväll! Kram Cilla

Nyanser av vitt sa...

Hej Vännen
Underbar lampfot. Vad mysigt med två fnittrande tjejer. Det lär väl fortsätta även när de lagt sig :O)
Kramis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!! Grattis till vinsten;)
Jättefin lampfot!!
Och Tinra nedan var ju md såå fin i sin nya ftilla,,hon verkar trivas bra!!!
Veras klännig o greisen..såååå sött!!!
O, varför finns det inte så gulligt till grabbar för?!;))
Kramis o trevlig kväll!!! Millan

Grodmamman sa...

Fin lampfot du köpt! Ska bli kul att se den när du hittat en skärm också.
Kram

Majas skafferi sa...

Hej! Håller med, Jungend var/är en fin stil! Först läste jag fel och trodde att lampfoten var i bakelit..:),hur som helst, den kommer bli mycket fin med ny skärm! Kryddburken var helt i min smak också! Imorn kanske jag tar mig iväg på auktion.. Ha det bra!

Villa Carl Larsson sa...

Hej igen :) Jo den blommiga är fin men vad tror du i kombination med den röda?

Kram

Fröken Tindra sa...

Fin lampfot! Grattis till vinsten förresten! Har tjejerna lugnat ned sig nu? =0)
Nu är julkorten klara. Skönt!
Kram!

Anonym sa...

GRATTIS till din vinst :) Otroligt charmig gammal burk.

Vilken vacker lampfot :) Ska bli roligt och se vad du hittar för lampskärm till den.

Ha en trevlig söndag.
Kram Åsa

Farfars stuga sa...

Grattis till två "vinster", båda lika fina.
Fnitter från tjejer känns igen, nu har jag två som är i den åldern kan tänka mig hur det kommer låta när den tredje kommer dit också.
Ha en trevlig söndag.
Kram Cia

Tulipa sa...

Godmorgon Jenny!
Vad söt Tindra blev i sin nya frisyr!!
Jag älskar pager på flickor!!! Det är så fint och så där lite prydligt som jag gillar...*ler*

Vacker lampfot!!!

Och vilken fin liten burk med gammmalt julkort också ...börjar ju snart bli dags att tänka på just julkorten..i alla fall om man ska fota egna...hmm..får se hur det blir i år!

Önskar dig en mysig söndag!
Kram Mariette

Linruz sa...

Tradera är fantastiskt.
Kommer bli jättesnyggt med den där lampan.
Hoppas du får en skön söndag.
Kram Lina

alegni sa...

jag kan precis föreställa mig tjejernas fnitter, fast jag inte hört sådant på hemmaplan, men andra fnittrande tjejer nog :)
vilken jädrans fin lampfot du skaffat. och vilken bra arbetsfördelning ni har hos er också ;)
skön söndag!
kram
ingela

Johanna sa...

Lampfoten var ju h e l t underbar. Vilket fynd!

Hanna sa...

Vacker lampfot.
Hanna

Louise sa...

Er arbetsfördelning gillar jag!! Fast jag tycker att det kan vara ganska svårt att hitta passliga skärmar ibland. Lampan är i alla fall jättesnygg!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hallå vännen. Det var en fin lampfot, och bra arbetsfördelning med kontakt och skärm. Leta skärm till den blir kul. Och grattis till din fina kryddburk.
Ha nu en bra söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Älskade pion sa...

Åhhh,vad den lampfoten var snygg.Vad roligt med lite besök,och särskilt av en sådan liten sötis. Ha en skön söndag. Kram Ulrika

Susanne sa...

En väldigt fin lampfot,ja jag är oxå svag för Jugendstil tycker det är så vackert..Nu tar jag en liten liten paus jag känner att jag behöver det för att hitta lusten igen..Kram till dig och jag kikar in här ändå..Kram

Maria sa...

vilken vacker lampfot=)
Hoppas helgen varit toppen bra!
Kram kram

Villa nöystu sa...

Sådan vacker lampfot, den kommer sannerligen att pryda sin plats. Sen gillar jag er arb.fördelning; du fixar skärmen och din man fixar kontakten :-)
Grattis till din bloggvinst, jättefin gammal kryddburk.

Ha det fortsatt bra,
kram Petra

Villa Solgården sa...

Hej! Jättekul att du kikade in hos mig och kommenterade! Du får gärna länka till mig, jag har länkat till dig. :)

Jättefin kryddburk och lampfot!!

Fröken Fräken sa...

Liknar min lampfot som jag fyndade gratis när det skulle renoveras i en föreningslokal. Tur att man har olika smak om vad som är värt att bevara.
Fika, där sa du något, det ska jag ägna mig åt! :-)

Nilla Q sa...

Hej Jenny!

Vilken fin lampfot! Förstår att du gillar den! Tyckte väldigt mycket om den lilla burken också. Fina grejor :)

Kram Pernilla

♥ Fyra årstider sa...

Du är en jäkel på loppis Jenny. Jag älskar dina fund.
Kram Lotta

Sari sa...

Ja, vilken fin lampfot!
Lycka till med skärmletandet!
Och en sån charmig kryddburk!
Grattis till den vinsten!
Jag kan tänka mig att det blir fnittrigt värre när flickorna börjar bli trötta!!! Hoppas de sov något under natten!
Kram Sari

vardagsvitt sa...

Oj sååå snygg lampfot.
Den blir säkert jätte fin i ditt fönster.
Hoppas du haft en skön söndag.
Kram Marith

Roses & Angels sa...

Tack Jenny. Ja visst lite mera personliga såna till söta barn! ÅH lampfoten, så snygg! VILL HAAA. hihi kram Iso hali

vadmalen sa...

Tack för att du gillade kryddburken och det gamla julkortet från min pappas lanthandel.
Lampan kommer du säkert att få till bra tror jag . Vi får väl se hur det blir?
Ha en jättebra kväll.
Kram
Birgit

annika sa...

Håller med om att jugendstilen är så fin, vacker utan att vara för mycket. Kul med kompisar som sover över. Alltid spännande för alla parter, bra i självständighetsutvecklingen.
Kram annika

-Hönsmammann- sa...

Du har verkligen en mysig och inspirerande blogg, jag blir på bra humör varenda gång jag tittar in hos dig. Och så lite avundsjuk på alla dina fina saker :D

Blåbärs och smultronstället sa...

Den lampfoten hade jag gärna kunnat tänka mig.
Grattis till den gamla burken.
Vad mysigt att träffa små söta släktingar.
Vi har haft 18-årskalas. Sambons dotter fyllde det idag.
Vi hade en jättetrevlig kväll på festen igår.
Kram Susanne

Färjtorp sa...

Gokväll på dej!!
Den var superfin lampfoten, gillar oxå stilen!!
Ha en skön söndagkväll.

kram johanna

StinasLoppis m.m sa...

Hej fina Jenny , vilken fin kryddburk du vann . Ja lampor kan man nästan inte få för mycket av denna mörka årstid , nu börjar det närma sej så man kan sätta upp advenststake i fönstret -mys. Åh så söt Tindra är !!! Kramisar /STINA

Villa Solgården sa...

Nu ligger receptet på kolan ute på min blogg! :) Bra att du sa till.

Så skrattretande, jag har också mycket släkt, vänner, bekanta och jobbarkompisar som jag vet läser min blogg! Det skulle vara så roligt om de kommenterade någon gång!

syster doris sa...

Ja visst har dom mkt fint,..du fyndar oxå ja. jag har sett det. Det blir lätt ett o annat:)
Hoppas du har nåt kul att se fram emot i veckan!Kram Tina

Lauras gård sa...

Jätte fin lampfot! Ja, Peter verkar vara bra på lampor. Toppen med händiga killar... Det blir spännande att se vad du har hittat för skärm till den. Vilket ovanligt namn Peters syster har. Vad mysigt med bebisbesök! Kram Stina

Elsa och Helena sa...

Super fin lampfot...och grattis till vinsten sådana där gamla burkar är så roliga att ha.

Kram Helena

Kicki sa...

Jättefin lampfot Du hittat. Det är kul när man fyndat på Tradera.
Och fin vinst Du fått också.
Ha det Gott
Kram
Kicki

VITA NYANSER sa...

Så fin traderavinst = )! Jag måste nog sätta mig in i det där med tradera, jag har aldrig klickat hem något därifrån, undra om jag är ensam om det = ).

Ha en bra början på veckan!
Kram L-L