söndag 22 november 2009

Porslinssiffror o vacker bok!

Hej!

Har länge letat efter porslinsskyltar med siffror på och den vackra boken "Njut en liten smula" ( Therese Wikström 2004). Nu har jag hittat båda delarna, de fanns på Tradera:)

Siffrorna ska jag använda till en sak ute i hönshuset (visar er sen när det är klart;)) och boken ville jag ha för att den har såna vackra bilder (recepten är för avancerade för mig, får klara av Leila utmaningen först,hihi!).



Idag har jag varit på auktion i Horla, som ligger mellan Alingsås o Vårgårda. Där träffade jag goa Annelie som har bloggen Hemlyckan! Det var första gången vi sågs "på riktigt", jätteskoj :)

Jag ropade in ett fint runt bord i grått som jag får visa er någon annan dag, har inte hunnit fota det än. När jag skulle åka hem fick inte bordet plats i bilen men som tur var erbjöd sig "Antik-Peter"(Pelumalica) som även han var där att köra hem det åt mig. Tack snälla du:)



Tack för alla goa kommentarer ni lämnar här på bloggen! Har knappt hunnit kika runt till er andra ikväll, fick nämligen för mig att jag skulle möblera om lite och det tog längre tid än vad jag trodde, hihi!



Ha en jättebra kommande vecka allihopa!


Kram Jenny

32 kommentarer:

Malin sa...

vad kul att träffa en bloggkompis, var ni blyga? Vad 17 ska du hitta på i hönshuset? En adventsljusstake med siffror på eller? Tror att Jansson och Mazarin verkligen skulle uppskatta det he he. Show it to us. Ha det bra i veckan, kram Malin

Cathrin sa...

Siffrorna är så fina, skall bli kul att se vad du hittar på med dem!

Jag har också fyndat i helgen och då måste man ju faktiskt möblera om lite för att veta att allt hamnar på rätt plats, då här har också varit möbelomflyttning hela kvällen. (Dag har iofs fått sköta det mesta med tanke på min rygg). Boken verkar vara en riktig läckerbit och ibland räcker det faktiskt att bara njuta med ögonen (försöker jag inbilla mig).

Ha det fint!
Kram
Cathrin

Mia sa...

Hej Jenny
Kul att du ville vara med i tävlingen.

Söta små porslinssiffror alltid lika spännande att se vad du hittar på, speciellt i hönshuset.
Bordet är jag också nyfiken på.

Vem vet när dina 9 eller var det 7 Leila recept är färdiga kommer du att vara så duktig på att baka att du får för dig att baka något ur den boken med.

Du får ha en trevlig vecka.

Kram Mia

millandante sa...

Toppen med Tradera!!
Fnissar åt ditt köp utan att kolla om det går in i bilen... känner så igen mig.. och det löser sig alltid på något vis...fniss, (maken brukar dock bli lite svettig i de lägena..haha..
Kul att träffa en bloggvän!
Ha en fin vecka!
Kram

Camilla sa...

God morgon Jenny!

Å va du fyndar hela tiden...:)

Skall bli mycket spännande att se vad du skall göra med de vackra porslinsbokstäverna i hönshuset???

Kram till dej - ha en fin vecka själv - nu skall jag jobba...

Spik, skruv och drömmar sa...

Det där Tradera, kan det var nåt att ha?:-)
Och vad ska siffrorna göra i hönshuset??? Snacka om att göra mig nyfiken!
Jag kunde inte längre motstå Leilas bok efter att ha läst din utmaning. Nu är den inköpt och jag kan rekommendera sconesen (om du inte har gjort dem redan?) Mycket enkla att göra.
Ha en finfin vecka!
Kram Therése

Mjuka sa...

Boken är jättefin!! Har den i min tallrikshylla- Även uppföljaren är jättefin. Ha en fin dag! Kram M

alegni sa...

börjar ni inte snart ha fullt i huset, så mycket som ni ropar in på auktiner hela tiden ;)
de där porslinsifforna är så tjusiga! ska bli kul att se vad du hittar på att göra med dem.
ha en bra vecka!
kram
ingela

Signe 1 sa...

Hej raring! Vilka fina siffror du har skaffat, så söta! Ska bli spännande at se vad du ska använda dem till:-).

Kul att träffa en bloggis!!:-))

Och vet du, igår gjorde jag havreflan, och de gick tom att äta tyckte Mathias, fniss....

Ha en finfin dag, Kram Sofia

Älskade pion sa...

Du är allt rolig du,så fina siffror i ett hönshus. ;) Ska bli spännande och se vad du hittar på. :) Ha en skön Måndag. Kramar Ulrika

-Hönsmammann- sa...

Men så däääär får du ju inte göra?! Hinta om hönshus och spännande siffror och sen inte säga mer!

*nyfiken,nyfiken,nyfiken*

Omslaget till din nya bok såg ju ut som en önskedröm

Färjtorp sa...

Aha vad kan det vara du ska göra i hönshuset nu då? Kul att se sen...
Alla fall var det söta porslinssiffror!
Ha en bra måndag. Här blir det lite julmys idag =)

kram johanna

Nilla Q sa...

Du gör ju en massa fynd hela tiden, du! Ska bli så kul att se vad du ska använda siffrorna till!

Ha en bra måndag!

Kram Pernilla

fröken knopp sa...

hm..det där låter nästan som mig..hihi..handlar innan man vet om det får plats..gjorde så på en loppis i sommras..en stor hylla..som inte fick plsta när jag skulle hem..hm.. Men men ..problem är till för att lösas..:)

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

Kramar elin

Roses & Angels sa...

Hej! Så fina dom där små porslins siffrorna är. ÅH jag vill se hönshuset nuuu!!!

Annas Lycka sa...

Fina siffror och boken ja den är säkert hur fin som helst...ser så ut....blir lite (läs mycket ) nyfiken på vad siffrorna skall vara till....hmmmm

Kramkram Anna

Anneli sa...

Hejsan Jenny!

Vad skoj att vi sågs igår!
Ser fram emot auktionen imorgon, då ska vi fynda, eller hur?
Såg att du fick problem med bordet, tur Peter var där.
Vad ska du hitta på med siffrorna,tro....

Ha en skön kväll,
Kram Anneli.

Roses & Angels sa...

Hej! Hihi ja ja vi får väl hålla oss då en stund till med att få se ditt hönshus hihi. Ja det var ju synd,hade varit kul att träffa dig annars! MEN ja vi publicerar ju allt på bloggen sen! Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kul när även hönsen får något nytt och fint. Ska bli kul och se vad du hittar på. Boken känner jag igen, men jag är inte mycket till bagare heller. det är för det jag visar vintips istället..fniss.
Ha en bra kväll
Goa kramen
AnnaMaria

Susanne sa...

Du hittar ju alltid så fina saker..Ska bli intressant och se vad hönsen får i present..Kram från mig..Susanne

Vitt för själen sa...

Ja visst är Tradera härligt =)
Jag sitter & svettas när jag ska/vill vinna något..
Dessa siffror är hur underbara som helst.
Kram Sophia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hALLOJS VÄNNEN!!!
Härlig bok, vil jag med ha..älskar att kolla i vackra bak, o mat böcker..sällan jag lagar nåt ur dem..men gillar o får inspiration av bilderna...-må bra känsla!!!

Söta porslinsskyltar med!!!

Ha en fin kväll..du missar väl inte Ullared;)))

Kram på dig nu ♥

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...
Ja Ullared får vi inte missa hihi, är bänkad snart. Den boken vill jag också ha, räcker att titta på framsidan bilden är så fin. Siffrorna är urfina, har sett dom någonstans förut.
Ha en skön kväll och kram till dig/ A

Gillberg sa...

Ja visst är det fantastiskt med auktioner! Problemet är bara just det inträffade... Man planerar sällan in att man faktiskt ska få med sig grejerna hem. Men på nåt underligt vis så ordnar det sig allitd ändå... hmmm... ;D

Kika in till mig så får Du se... :D

Kram! Ellinor på Gillberg

Lauras gård sa...

Jätte säta porslinssiffror. Jag har sett dem till försäljning på någon hemsida men minns inte var. Ska bli kul att se vad du ska ha dem till. Kram Stina

Bygatan sa...

Hej goa Jenny!

Blir alltid så glad över dina kommentarer ska du veta!

Vi har lyckats skaffa oss samma saker du & jag, hihi. Jag har boken njut en liten smula och en lika grön "oljedunk", bra smak, blink*

Ha en bra kväll! Kram Lena

Norregård sa...

Hej, spännande att se vad du ska hitta på i hönshuset...Kul att gå på auktion och få något trevligt med sig hem:o)
Kram Malin

Mitt smultronställe sa...

Hej Jenny!!
Bra det är med tradera!!!
Fina fynd du gjort!!

Boken ser ju jättefin ut!!

Ha det bra, hörs snart igen.
Kram kram.

Sari sa...

Vad kul att träffa en bloggvän på riktigt!
Fina nummerskyltar! Kan de ha något med advent att göra, tro? Nej, jag vet inte... Kul att få se!
Boken verkar trevlig!
Ha det bra!
Kram Sari

Anna-Lena sa...

Tradera är fantastiskt! Man kan ju hitta nästan allt där. Boken ska vara helt underbar har jag hört. Den får jag också ta och leta efter. Jag har glad för jag har själv fyndat på Tradra, lite utstyrsel till jul. Väntar med spänning på att paketet ska komma. Det ska bli spännande att få se bilder från hönshuset sedan.

Goa kramar till dig! Anna-Lena♥

homebylina sa...

Vad ska du nu hitta på i hönshuset...antingen blir det en adventsljusstake för hönsen eller så ska de få eget bås med nummer =)Väntar med spänning på bilder! Ha det gott! Kram Lina

Lissboden sa...

Underbart vacker bok du köpt och dina siffror var riktigt coola.
Ha det så gott1
Kram/Maria